Britain shuts down Chinese TV channel SVT News

The Chinese TV channel CGTN has been broadcasting from several cities in the world since 2016, and it is owned by the state-owned CCTV of China. According to CGTN, the goal is to provide news and other content to contribute to increasing “communication and understanding between China and the world” and increasing “mutual trust between China and other countries.”

However, the TV channel was criticized for its coverage, most recently during the protests in Hong Kong, CGTN was found guilty of repeatedly violating the demand for neutrality.

You are not responsible for the content

The British media service Ofcom later investigated the CGTN and concluded that the TV license was incorrect. The broadcast license is owned by Star China Media Limited, which is not responsible for editorial content but only acts as a distributor. This does not apply, but the licensee should be responsible for the content being streamed, Ofcom says.

In response, the CGTN filed a request to change licensees, which was rejected because the proposed new owner has an explicit relationship with the ruling Communist Party, CCP – which is inconsistent with British law.

– CGTN gave us several chances to respond, but they didn’t come back. A spokesperson for Ofcom tells CNN that it now makes sense to revoke the broadcast license.

Cultural news looking for CGTN.

READ  Pennsylvania and Nevada ratify Trump's 2020 election results for Joe Biden, North Carolina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *